twitter
rss


Weather is composed of a number of elements such as the temperature and humidity of the air, atmospheric pressure, the speed and direction of the wind, air visibility and of special phenomena such as fog, storms and others.
Pilots need the information about weather conditions along the route of flight and at the destination aerodrome.
The observations at the airports are made every 30 minutes and every 15  minutes if the weather suddenly gets worse or better.
20-30 minutes before entering the aerodrome  area the controller gives the pilot full information about the terminal weather.
Now there exist several categories set up by ICAO:
Category one - 60 meters ceiling and about 800 meters visibility;
Category two - 30 meters ceiling and 400 meters visibility;
Category three - landing  under zero-zero conditions.
Nowadays meteorological services for aviation are almost fully automated. Automated Surface Weather Systems are installed at the airports of many countries. The use of lazers makes it possible to give pilots all the necessary information when they land under low visibility conditions. The introduction of these systems has greatly increased the reliability and safety of flights.
Satellite meteorology has become an independent area of science.

Погода включает в себя множество элементов, таких как температура и влажность воздуха, атмосферное давление, скорость и направление ветра, видимость и особые погодные условия, такие как туман, шторм и другие.

Пилотам нужна информация о погодных условиях по маршруту полета и в аэродроме назначения.

Наблюдения в аэропортах делаются каждые 30 минут и каждые 15 минут, если погода внезапно становится хуже или лучше.

За 20-30 минут до входа в зону аэропорта диспетчер дает пилоту полную информацию о погоде в зоне терминала.

Сейчас существует несколько категорий, установленных ИКАО:

Категория 1 - 60 нго, 800м видимость,

Кат 2 - 30м нго, 400м видимость

Кат 3 - условия нулевой видимости и высоты нижней кромки облаков.

В наше время метео услуги для авиации почти полностью автоматизированы. Автоматизированные метео системы устанавливаются в аэропортах многих стран. Использование лазеров делает возможным давать пилотам всю необходимую информацию, когда они совершают посадку в условиях низкой видимости. Введение подобных систем существенно усилило надежность и безопасность полетов. Спутниковая метеорология стала независимым направлением в науке.


---

contador de visitas счетчик посещений